Thursday, January 14, 2010

Landscapes of Bintulu 睽違民都鲁

风光迤逦的海岸

没有岩石,哪激得起美麗浪花
经得起严峻考验,才有骄人的成绩

摄影师与一对新人

多年前,我曾来过这个小镇,當時简陋小机场座落在市中心,人口稀少,发展落后。多年后重遊,民都魯已成为东马重镇,是闻名于世的液体天然气生产地,其海岸风光更是迷人。

My first visit to Bintulu was way back in the late 70’s. It was then a small town with a small population and lack of economic activities. The airport was just a short walking distance from the town centre.

Today, it has developed into a booming industrial town and one of the largest producers for liquefied natural gas in the world.

I was there last week for a private function; these are the few images I made during my stay there.


8 comments:

山城客 said...

谢谢拿督韩大师的美照分享,三张都喜欢,尤以第三张的《摄影师与一对新人》为最爱。
大师功力非凡,真羡慕,如果我也有这样的摄影技术就好。

C K Hon said...

山城客-谢谢你的赞美和鼓励。摄影也算是艺术,以您的文学功力,只要有兴趣,一定比我拍得好。

路人 said...

真的谢谢拿督的无私分享。。。
从友人那里得知有拿督的部落格,特来看看。
拍照小弟仍然是门外汗。
但拿督的照片真的很有水准。
真的希望有拿督摄影的水准,那往后我背包旅行时可以拍到更好的照片。

foodbin said...

i like the third photo with the strong wind blowing against the tree.

CheaHSan said...

wow can see the water splashing and feel the wind blowing at the pixs. thanks.

C K Hon said...

CheaHS@n, foodbin and 路人-thank you for your comments

- said...

拿督你好,無意間看見您的blog就被您的文字吸引住了。一口氣看了您所有的作品之後,終于我領悟到了四個字--恰到好處!以前拍下來的東西總要求設定;拍出很極致的效果,不滿意還加以後制。結果出來老覺得怪,很不自然!可能是拿督人生歷練比較多,拍出來的作品都覺得有故事似的,文字也很棒!看來我還得向您多多學習,晚輩今天受教了!期待您更多的作品!

-福全-

C K Hon said...

fuchen-欢迎上来我的blog,你过奖了。也看了你的作品,非常有创意,颇有美感。加油。