Friday, May 7, 2021


 



小时候

 

在原住民村,我看到两个小孩,拿着弹弓赤脚四处溜达。

 

原住民村就在我武来岸老家附近。当年,每逢假日去割胶,必经过此处。那个年代,原住民住的都是简陋的房子,常可看到村民在河里冲凉或洗衣服。

 

如今,每家都有水电的供应,房子也重建过,生活环境也已改善了许多。

 

但小孩子还是像当年乡村的孩童一样,在林中游玩。

 

看到这两个小孩,又使我回忆起童年。当时,我也像他们一样,玩弹弓,抓『豹虎』或在河里抓小鱼,无忧无虑,颇为快活。

 

日子过得很快,转眼我已到了暮年。对小时的生活,却有莫名的怀念。可惜童年时的那段日子,再也回不去了!

 

I met these two children in an Orang Asli settlement near my hometown. They were playing slingshot near their home. Like all other children those days in the rural areas, this was what we used to do when we were young.

 

When I recall our life in the village, only then I realize how fast time passes. Though time cannot be reverted, my childhood life in the kampung will be in my memory forever!   

 

 

7th May 2021

 

 

   

No comments: