Wednesday, June 9, 2021

还我一片蓝天,让我自由飞翔

 

无可否认,我已到了Warga Mas(银发族)的年龄。暮年,希望可以拿起行李,想走就走,没有任何的牵挂,在名胜景点留下足迹。如今却因疫情,被封锁在家,心中难免有点颓喪。

 

我不是一个消极的人,希望通过全民的合作,能在这段期间,做足防疫的工作;政府施打疫苗的进度也必须尽快加速。让疫情快快过去,还我一片蓝天,让我自由飞翔!您说这是项过分的要求吗?

 

At this age, and after slogging away for years, this should be the time to do some travel at least in my own country, but because of Corvid pandemic, I have to lock myself at home. I really hope after MCO 3, life can go back to normal and have the freedom to travel again. 


    


No comments: