Thursday, July 29, 2021

  

零食阿婆前天因新冠肺炎突然逝世了!接到这噩耗,令我感到伤心,也为她的离去而惋惜!

 

74岁的零食阿婆原名黄来妹,对芙蓉市民来说,是个熟悉的身影,如今她推著零食车在街上兜售的情景,只有留在我们的记忆里了!

 

刊登在今天中国报的照片是我在20191223日拍摄的。我与她在一家饭店相遇,我获得她的同意拍了几张照片,过后我们还一起吃晚餐。黄大姐还很善谈,她原本在新加坡工作,退休后独居芙蓉政府组屋,风雨不改,沿街售卖零食维持生计。

 

零食阿婆的这张照片也收集在我的《行寻摄色》摄影集里。

 

零食阿婆,一路走好!

 

 

The candies seller on a small cart commonly seen in Seremban town had passed away due to Pandemic Covid on 24th July. This sad news was reported in China Press today which carried a photo taken by me in Dec 2019. 

 

I met her at a shop where I took that picture and had dinner with her.  She told me that she was working in Singapore and after retirement moved to stay alone in a flat in Seremban. She declined any help from welfare groups and insisted on selling candies and snacks for a living. 

 

May her soul rest in peace!

 

 


No comments: